ДИТЯЧИЙ
САДОЧОК: ДЛЯ ЧОГО ВІН?
Консультація для батьків
У дитячому садку зростаюча особистість
установлює систематичні зв’язки з дорослими і однолітками за межами своєї
сім’ї, залучається до різних видів діяльності, оволодіває системою цінностей.
Група дитячого садка має два основних
джерела впливу – це вихователь і самі діти.
Вихователь виступає насамперед джерелом
пізнавальної інформації для дитини, моральних вимог, турботи про неї, підтримки
і підкріплення її дій та вчинків. Приходить на допомогу, виявляє радість або
занепокоєння з приводу її досягнень чи невдач.
Дитяча група – важливий чинник
соціалізації зростаючої особистості. Вплив однолітка на дитину не менш значущий
за роль дорослого у становленні малюка. Зокрема, зверніть увагу, як неоднаково
реагує дитина на одне й те саме зауваження і за змістом, і за інтонацією,
залежно від того, хто його висловлює – дорослий чи одноліток. За словами
польського психолога Кемпінські, малюк зростає у двох площинах: майже
вертикальній, де, з одного боку, перебуває недосяжний напівбог – Дорослий, і в
горизонтальній площині, де, з другого боку – він рівноправний
партнер-одноліток.
Незамінний вплив дитячого садка на
самостійну активність дошкільника. Якщо сім’я опікується малюком, то дитячий
садок значно більше довіряє йому, надає можливість виявляти власну ініціативу,
незалежність, критичність.
Спілкування з дитиною вдома має низку
особливостей. І найперше – це абсолютне розуміння батьками жестової мови
дитини. За протягнутою дитячою рукою і певним відповідно інтонованим вигуком «
У-у!» чи « М-м!» батьки чітко бачать потребу малюка і задовольняють її цілком.
Наразі дитина росте з абсолютною впевненістю, що її розуміють. А мамині
нарікання на те, що 1,5 - 2,5-річний малюк майже не говорить,
розбиваються об її ж власну готовність зрозуміти свою дитину. Натомість
спілкування дитини з вихователями вимагає від неї висловлення своїх бажань,
потреб, невдоволення, ставлення до предметів, подій та людей за допомогою слів.
Тому постійне спілкування з вихователями і
однолітками сприяє розвитку в неї мовлення – важливого засобу взаємодії,
основи соціальної поведінки. Щодень дитина удосконалює вміння висловлюватись
грамотно, чітко, зрозуміло, виразно, вправляється у вияві мовленнєвих і комунікативних
здібностей, засвоює визнані в групі норми поведінки.
Отже, головна перевага дошкільного
навчального закладу – це можливість дитини щоденно повноцінно вільно
спілкуватися з однолітками! В іграх з дітьми свого віку закладаються основи взаємодії
з людьми, розвиваються вміння діяти разом, розуміти інших, допомагати і
співчувати їм.
Режим дня і дисципліна теж належать до
переваг дитячого садка. Усі діти насправді дуже люблять порядок і режим, це
батьки привчають їх до вільного «плавання». Та й щоденні гарячі
сніданки і обіди без домашнього печива, цукерок, сухариків з гамбургерами і
жуйками підуть дитині лише на користь. Не секрет, що мами вельми рано привчають
малят до фаст-фуду.
Окрім цього, дитина, що пройшла через
дитячий садок, легше адаптується до шкільного навчання, більше пристосована до
умов навчання в школі, зокрема таких:
§ працювати в групі, тобто в одному темпі,
заданому дорослим;
§ працювати за інструкцією дорослого;
§ прийняти узагальнене
ім’я « діти» і реагувати на нього;
§ вміти налагоджувати стосунки з однолітками
і дорослими тощо.
Дошкільник, що йде у 1-й клас, оминаючи
садок, частіше потерпає від зовнішньо заданих вимог до нього, його діяльності.
Любов батьківська – почуття
дорогоцінне, але воно не може замінити собою педагогічного вміння і
педагогічної підготовки, якої почасти батьки позбавлені...
|