Учитель-учителю
Учитель. Який він? У чому полягає
його завдання? Ті хто вже багато років
працює з дітьми і ті хто тільки починає трудовий шлях, неодноразово над цим
замислюється . Учитель –це хто? Людина , яка дає конкретні знання, чи людина,
яка взяла на себе величезне завдання - виховувати людей? Багато хто знає, що учні не люблять, щоб їх
виховували. Учителів , які силоміць виховують, вони не люблять. Виходить, урокодавач? Але й
суто урокодавачів діти також не люблять. Щоправда менше. Тож хто такий учитель?
Видатний педагог Соловейчик писав : « Учитель… Він – артист, але його слухачі й
глядачі не аплодують йому. Він –скульптор , але його праці ніхто не бачить. Він
- лікар, але його пацієнти рідко віддячують йому за лікування й далеко не
завжди хочуть лікуватися.» Звідки бере він сили для повсякденного натхнення? В
чому секрети його майстерності?
На ці та інші питання отримали
відповіді вчителі – початківці міста Добропілля
на «Методичних посиденьках» -
зустрічі молодих вчителів з майстрами педагогічної праці, проведених міським методичним кабінетом при
підтримці профспілки працівників освіти.
В 2011 році 27 молодих педагогів
переступили вперше поріг шкіл
Добропілля.Це вчителі математики, біології, англійської мови, вчителі
початкових класів, вихователі, керівники гуртків.
«Перше місце роботи … Можливо ,
відчуваються невпевненість , дискомфорт. Усе нове : соціальна роль, нові
стосунки з людьми. Нова особистісна роль
- відповідальність за якість своєї роботи, результат, якого чекають вчителі,
учні, батьки. В цій ситуації важливо
гарно зустріти молодих вчителів, надати товариську допомогу, створити ситуацію причетності»
- зазначила в своєму зверненні до педагогів завідуюча міським методичним
кабінетом
Л.М. Петрова.
Не випадково , на зустріч були
запрошені не тільки вчителі – методисти , таких у місті 31 учитель , а і переможці
обласних етапів конкурсів педагогічної майстерності
– носії величезного досвіду. Методичні посиденьки пройшли в творчій, відвертій атмосфері. Молоді вчителі поспілкувались з вчителями –методистами
,отримали поради досвідчених колег , поспілкуватись с заступником міського Голови М.С. Маслюковим.
, начальником відділу освіти
Добропільської міської ради О.В. Гетьман. До душі запали слова
вчителів - методистів Іщенко Л.Р. , Цикалюк В.І ,.Медведєва М.Є., Максимової
В.А.
Основний мотив їх
виступів зводився до того , що необхідно
любити і шанувати дітей, свій предмет і отримувати задоволення
від зробленої роботи .Застерегли колег від головних слабостей молодого спеціаліста: відкладення рішення на завтра; виконання роботи на половину; прагнення
зробити все самостійно, зробити все зразу; впевненість в тому , що він знає все
краще інших; спроба звалити провину на інших.
Ну які ж посиденьки проходять без розваг? Зустріч супроводжувалась методичними іграми, конкурсами з професійної
майстерності, душевними співами педагогів. І як завжди, самими активними
артистами були працівники ЦДЮТ, які не перестають доводити, що талановитого
учня може виховати тільки талановитий
вчитель. Журі конкурсів, у складі переможців
обласних етапів конкурсів фахової
майстерності, Денисової Л.О., Героєвої
В.І., Ралькіної С.М. відзначили високий
рівень теоретичної підготовки молодих вчителів, добрі знання з педагогіки,
методики викладання предметів.
Зустріч пройшла восени. Осінь по праву належить педагогам: День знань
–восени; День працівників освіти -
восени, день Святого Покровителя всіх учнів Сергія Радонежського – теж
восени .І ще тому , що восени підводяться підсумки роботи , складаються плани
на майбутнє проходить огляд сили - з чим
йти в завтрашній день. Віриться ,що
методичні посиденьки продовжать традиції міського методичного кабінету відділу освіти
м. Добропілля і стануть щорічними . Античні мудреці казали: « Хочеш розвивати
державу – виховуй молодь». Адже молодь , за якою –майбутнє в усьому, зокрема і
в освіті, покликана зміцнювати державу.
Якби хотілось, щоб молодий вчитель, переступаючи поріг школи, розумів, що в
будь які часи ,особливо зараз, він особистість, за якою підлітки перевіряють
свої життєві позиції .Як би хотілося , щоб учитель розумів, що , можливо, він –
єдиний, хто допомагає прозріти цим молодим шукачам , самовпевненим підліткам.
Учитель – це образ , створений століттями і тому шанований усіма. Усі чекають
від людини цієї професії саме вчительства – Майстра слова, Майстра звуку,
Майстра думки, Майстра Емоції і настроїв, Майстра створення – констатації
знань…
Людмила
Петрова, завідувач міським методичним кабінетом
Методист ММК м. Добропілля Н.В. Курдя
|